Eurosport Home of the Olympic Games in Europa

Nieuwjaarsdag markeert de start van een bijzondere periode voor Eurosport, dat vanaf dan de nieuwe thuisbasis is van de Olympische Spelen in Europa. Dit definieert een nieuw tijdperk voor de Olympische Spelen, ‘s werelds grootste sportevenement en Eurosport, dat een rijke traditie heeft in het uitzenden van Olympische Winter- en Zomersporten.

In het nieuwe Olympische Spelen logo zijn twee iconen verenigd – Eurosport en de Olympische ringen. Ook is er een erepodium in te zien, dat symbool staat voor de uitstekende sportprestaties en voor het doel waar sporters overal ter wereld van dromen.

Het logo wordt voor het eerst op 1 januari live op televisie tijdens de uitzending (om 13.30 uur op Eurosport 1) van Millions of Journeys, One Destination onthuld. Millions of Journeys, One Destination laat de weg zien die twee sporters hebben afgelegd van hun jeugd tot aan hun belangrijke wedstrijden. Het maakt duidelijk hoeveel toewijding er nodig is en hoeveel tegenslagen er moeten worden overwonnen om te kunnen winnen en een Olympiër te worden.

Millions of Journeys, One Destination is voorafgaand aan het legendarische ‘Vierschansentoernooi’, de FIS World Cup-schansspringwedstrijd dat in Duitsland plaatsvindt, te zien. Het evenement is onderdeel van de honderden uren live-verslagen van World Cup- en WK-wintersportwedstrijden op Eurosport, waarbij sporters worden gevolgd tijdens hun weg naar PyeongChang 2018.

Als thuisbasis van de Olympische Spelen gaat Eurosport de ultieme Olympische ervaring creëren voor alle schermen, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen genieten van dit geweldige sportevent. Elke seconde bij de Olympische Spelen telt en Eurosport zorgt ervoor dat fans geen moment hoeven te missen.

JB Perrette, President en CEO van Discovery Networks International: “Discovery heeft al ruim 30 jaar de missie om mensen overal ter wereld te inspireren. We zijn dan ook ongelofelijk enthousiast dat we nu de thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa zijn en samenwerken met een van de grootste merken ter wereld. Dit is het begin van een nieuw tijdperk, waarbij we de Olympische beleving op een nieuwe manier gaan brengen en hiermee zoveel mogelijk mensen in Europa willen bereiken via meer schermen dan ooit tevoren.

Alco de Jong, VP Country Manager Discovery Networks Benelux: “Het merendeel van de sporten die Eurosport uitzendt zijn Olympisch, zowel de winter- als de zomersporten. Na Home of Cycling, Home of the Winter sports en met de toevoeging van Grand Slam Wimbledon dit jaar, zijn we nu ook Home of Tennis. Het nieuwe jaar kan niet beter starten dan vertellen dat we ook in Nederland de nieuwe thuisbasis zijn van de Olympische Spelen”.