Overschrijvingen seizoen 2017-2018 via Sportlink-Club!

Vanaf 1 september verlopen de overschrijvingsverzoeken via Sportlink CLUB, m.u.v. Eredivisie en Eerste divisie. Tot en met 15 augustus dienen de overschrijvingen aangevraagd te worden via het formulier op de website.

Hoe werkt een overschrijving in Sportlink-Club:

Welke overschrijving verloopt via Sportlink Club!?
Leden die voor een team op tweede divisie niveau of lager zijn uitgekomen en uit willen komen, kunnen op elk moment binnen het seizoen overschrijving aanvragen via Sportlink Club

Op welke manier doe ik een overschrijvingsverzoek in Sportlink Club?
Het enige dat de nieuwe vereniging moet doen, is het desbetreffende lid aanmelden, bij voorkeur met de relatiecode van het lid. Om te voorkomen dat de aanmelding van het lid geparkeerd wordt, kan het lid het beste worden aangemeld via de knop bestaand. Tijdens het aanmelden zal door het systeem worden opgemerkt dat het voor die persoon nodig is dat er een overschrijving wordt ingediend bij de vertrekkende vereniging. Vervolgens kun je deze persoon overschrijven. Je kunt alle overschrijvingsverzoeken van en naar de vereniging inzien in Sportlink Club.

Hoe geeft de vertrekkende vereniging akkoord op een overschrijvingsverzoek?
Klik hier voor de handleiding overschrijvingsverzoek

Waar kan de nieuwe vereniging zien dat de overschrijving verleend is?
Klik hier voor uitleg over hoe je een overzicht kan krijgen van verleende overschrijvingen van je eigen vereniging.

Overschrijving kan per lid maar 1 keer in het seizoen aangevraagd worden.

Bezwaar voor overschrijving
Indien jullie leden afmelden kan er een financiële blokkade op het lid toegevoegd worden. De financiële blokkade kan alleen toegevoegd worden wanneer er niet aan de financiële verplichting is voldaan.

Een lid kan dan niet worden overgeschreven naar een andere vereniging totdat jullie de blokkade eraf halen. Staat er geen blokkade op, dan geven jullie akkoord voor de overschrijving die eventueel kan volgen.

Blokkade toevoegen bij al afgemelde leden
Zijn er al leden afgemeld, dan kan er als nog een blokkade worden toegevoegd

Hoe kan er overschrijving aangevraagd worden voor van en naar Eredivisie,- eerste divisie?
Overschrijving van een speler die voorgaande competitie uit gekomen is of uit wil komen in een team dat speelt op eredivisie of eerste divisie niveau is alleen mogelijk in de periode 15 juni tot en met 15 augustus en in de periode 15 december tot en met 31 december.

Overschrijving dient aangevraagd te worden middels het formulier op onze website.

Er wordt een overzicht van verleende overschrijvingen verstuurd naar de verenigingen waar de betreffende leden naar toe gaan.

Overschrijvingsreglement
Klik hier voor het overschrijvingsreglement

Overschrijvingsapp
Het lid kan zelf in de app zien wat de status van de overschrijving is. Hiervoor ga je naar instellingen in het menu.

Bij vragen kunnen jullie terecht bij: ledenadministratie@handbal.nl, 026-7071420.

Met vriendelijke groet,

Team Verenigingsservice & Productontwikkeling