Voorwaarden organiseren van het NK B-Jeugd en C-Jeugd

Vereniging
Iedere handbalvereniging in Nederland kan zich inschrijven om het NK voor de dames B- en C-jeugd te organiseren op 20 en 21 april 2024. Als een vereniging zich aanmeldt voor de organisatie van het NK gaan ze tevens akkoord met de voorwaarden die er hieronder gesteld worden. Meld je hier aan.

Aanmeldformulier organisatie NK 

Sportlocatie
De locatie waar het NK wordt georganiseerd dient over de volgende aspecten te beschikken:

  • 2 sporthallen die op zaterdag 20 april en zondag 21 april 2024 beschikbaar zijn van 08:00 – 18:00 uur.
  • In beide hallen is er naast het speelveld gelegenheid tot inlopen of hiervoor is een aparte ruimte beschikbaar waar 4 teams warm kunnen lopen.
  • In de zalen moet het mogelijk zijn om met hars te spelen.
  • 8 kleedkamers voor de teams
  • 2 kleedkamers voor de scheidsrechters, pré als er 4 kleedkamers zijn.
  • 1 ruimte waar scheidsrechter/vrijwilligers bij elkaar kunnen zitten voor besprekingen
  • 1 ruimte voor de EHBO
  • Aanwezigheid van een kantine met minimale capaciteit van 150 mensen
  • Aanwezigheid van een tribune in elke hal met een minimale capaciteit van 150 mensen

Omgeving
Het is een pré als er in de omgeving beschikbaarheid is over overnachtingsmogelijkheden voor eventuele vrijwilligers/scheidsrechters.

Wedstrijdschema
Het NHV zal het wedstrijdschema voor het NK opstellen en tevens ook de scheidsrechters toekennen aan de betreffende wedstrijden.

Vrijwilligers       
Zowel het NHV als de vereniging is verantwoordelijk voor leveren van een deel van de vrijwilligers. In het tabel een overzicht van de verschillende taken en wie de vrijwilligers dient te leveren:

Functie

Omschrijving

Aantal

Vereniging*

NHV

Ontvangst

Het ontvangen van de team en het verwijzen naar de betreffende kleedkamers.

2

2

Wedstrijdtafel

Het bijhouden van de stand tijdens de wedstrijden.

8

8

 

Opbouw

Het klaar maken van de locatie voor het NK gedurende het weekend.

3

2

1

Prijs uitreiken

Het klaarzetten van de prijzen en het aangeven aan de uitreiker. De uitreiker wordt geregeld door het NHV

2

1

1

Scheidsrechters

Zij fluiten de verschillende wedstrijden gedurende de dag

ntb

ntb

Coördinatie NK

Een aanspreekpunt voor de mensen gedurende de dag

2

1

1

Wedstrijdsecretariaat

Het verwerken van alle uitslagen in Sportlink en zorgen dat volgende ronde weer gepland wordt inclusief scheidrechters

1

1

EHBO

Aanwezigheid van EHBO gedurende beide dagen. (Vereniging levert gegevens van EHBO in de omgeving aan)

2

Mogelijkheden aangeven

Extern

*Sommige taken kunnen worden gedeeld door mensen dus er zijn tussen de 10-14 vrijwilligers nodig vanuit de vereniging.

Kosten /opbrengsten
Bij de organisatie van het NK komen natuurlijk ook verschillende kosten en opbrengsten kijken. In de tabel benoemen we de kosten en opbrengsten en of deze voor de vereniging of NHV zijn.

Kosten/Opbrengsten

Vereniging

NHV

Inhuur van de accommodatie

Ja

Inhuur van de EHBO

Ja

Bestellen van de prijzen

Ja

Kantine opbrengsten

Ja

Onkosten voor de scheidsrechters

Ja

Lunchpakketten voor de vrijwilliger

Ja